Intézményünk Pest megye sajátos nevelési igényű tanulóinak oktatását,
nevelését biztosítja.
Iskolánk tanulásban akadályozott ((sajátos nevelési igényű, F70-es, F71-es és F84-es BNO kóddal ellátott érvényes Szakértői Bizottsági véleménnyel rendelkező, szegregáltan oktatható) gyerekeket fogad 6 éves kortól.
Az általános iskolai intézményegységben 8 évfolyamon folyik az oktatás. Egyes évfolyamokon, ha szükséges, a magas tanulói létszám miatt párhuzamos osztályokat indítunk. A középsúlyosan értelmileg akadályozott és autizmus spektrumzavarral küzdő tanulók oktatása összevont osztályokban, csoportokban történik.
Tanulóink idejük nagy részét az iskolában töltik. 7.00-16.00-ig tartózkodhatnak az intézményben.
Az osztályok minimum 5 tanulóval indíthatóak, az alacsony tanulói létszám lehetővé teszi az iskolába lépő gyermekek differenciált, sokoldalú fejlesztését, felkészítését az eredményes tanulmányi munkára.
A tanulócsoportokat a tanórákon képzett gyógypedagógus tanárok irányítják, a minél differenciáltabb, egyénre szabott oktatás-nevelés érdekében munkájukat gyógypedagógiai asszisztensek segítik. A mindennapos testneveléssel kapcsolatos elvárásoknak megfelelően a testnevelés órákat szakképzett testnevelő tanárok tartják. Az 5. évfolyam és az autista csoport tanulói úszásoktatáson is részt vesznek.
Gyógypedagógusaink végzettsége számos gyógypedagógiai szakterületre kiterjed: szomatopedagógia, oligofrén-pedagógia, tanulásban akadályozottak gyógypedagógiája, értelmileg akadályozottak gyógypedagógiája, pszichopedagógia, logopédia, tiflopedagógia, autizmus spektrum szakirányú diplomával rendelkező szakembereink vannak. Ezek kiegészülnek alapozó terápiákkal: Sindelar-Zsoldos I., II., diszkalkulia-prevenció, diszlexia- prevenciós végzettségekkel, szakvizsgákkal.
A délutáni napközis foglalkozásokat végző kollégák valamennyien pedagógus diplomával rendelkeznek. Módszertani repertoárjuk szélesítése érdekében további képzéseken vettek, vesznek részt. A délutánban is gyógypedagógiai asszisztensek segítik a munkát.
Az alsó tagozaton az olvasás, írás tanítása a Meixner-féle dyslexia prevenciós módszerrel folyik. Ezzel is megkönnyítjük a tanulási nehézségekkel küzdő tanulók olvasás tanulását, a minél magasabb szintű értő olvasás kialakulását.
A differenciálás lehetővé teszi, hogy minden tanuló a tudásszintjének megfelelő feladatot kapjon, optimális fejlődése érdekében. A tanulók felzárkózását segítik a rehabilitációs foglalkozások is, ahol kisebb csoportokban, vagy egyénileg képességfejlesztés, illetve tantárgyi felzárkóztatás folyik.
Intézményünkben dolgozik logopédus és pszichológus is. Pedagógusaink munkáját segítik. Napi kapcsolatban állnak az osztályfőnökökkel, segítséget nyújtanak a problémák kezeléséhez. A tanulók, szülők is nyugodtan fordulhatnak hozzá gondjaikkal.
A felső tagozaton a legfontosabb nevelési célnak az alapvető emberi értékek megalapozását, a megfelelő normarendszer kialakítását tekintjük. Létfontosságú az egészséges életmódra nevelés a szabadidő kulturált eltöltésének tanításával, a szenvedélybetegségek megelőzése érdekében. Ebben az életszakaszban is kiemelt feladat a közösségbe illeszkedés szabályainak betartása az egyéni és a közérdek fogalmának tisztázása, alkalmazása annak érdekében, hogy a tanulók önmagukkal és a környezetükkel is harmóniában éljenek. Fontos az önismeret fejlesztés, a tanulási szakasz végén bekövetkező pályaválasztás sikeressége érdekében.
Nagy hangsúlyt fektetünk a hagyományápolásra, a tehetséggondozásra, a képességek fejlesztésére, a felzárkóztatásra, az általános emberi értékek, társadalmi normák elsajátítására, a velük való azonosulásra.
Teleki nap, őszi terménykiállítás, házi sport és tanulmányi versenyek, szavalóverseny, diákönkormányzati nap, komplex tanulmányi verseny, erdei iskola, boldogság óra, mezei futóverseny, ünnepek, gyermeknapi állófogadás és kirándulások színesítik a palettát, szélesítik tanulóink látókörét, segítik társadalmi integrációjukat, fejlesztik képességeiket.
Hitvallásunk lényegét Baranyi Ferenc verssorai tükrözik:
„Mert ránk is szükség van, pont miránk…”
Tanítványainknak olyan jövőképet szeretnénk nyújtani, hogy fontosnak érezzék magukat a társadalomban, érezzék, hogy az ő életük, munkájuk is nélkülözhetetlen az ország jövőjének megteremtésében. Legyen reális önértékelésük, legyenek nyitottak az újra, ugyanakkor legyen fontos számukra a hagyományok őrzése és az emberi méltóság tiszteletben tartása.